Privéles

28 december 2011 - Flachau, Oostenrijk

Deze week geef ik privéles. Elke ochtend heb ik een Oostenrijks meisje van 4 jaar. Met haar ski ik elke keer op de blauwe piste. In 2 uur tijd maken we twee afdalingen. Ze is nog erg klein, en elke ochtend als haar ouders weggaan (om zelf te skiën) moet ze huilen. Gelukkig duurt dat niet zo lang en kan ze zich daarna wel concentreren op het skiën. Nu huilt ze bijna niet meer en hebben we zelfs lol samen! Vandaag heb ik tussen de middag met haar en haar ouders gegeten.

's Middags geef ik op de kinderweide privéles aan een Nederlands jongetje van 5 jaar, Willem heet hij. Hij heeft vorig jaar voor het eerst les gehad in Italië. De leraar die hij daar had, had er eigenlijk niet zo veel zin in, dus daar heeft Willem niet echt iets van geleerd. Ik heb hem nu 4 dagen (2 uur per dag) op les gehad, en vandaag heeft hij al geleerd bochtjes te maken. Ging erg goed! Hij zegt zelf de hele tijd: "Ik ben de beste skiër van de heeeeele wereld!" Is erg grappig. Ik heb op de kinderweide vaak geen ski's aan, omdat ik Willem dan beter kan helpen. Dan zegt hij tegen mij:  "Hey, waar zijn je ski's nou??" Haha. Zijn ouders zijn erg tevreden en vertellen mij elke dag weer dat Willem heel erg enthousiast is en dat hij veel lol heeft in het skiën. Dat is voor mij natuurlijk ook leuk om te horen!!

Omdat ik privéles geef, hoef ik morgen niet naar de slalom. De privélessen van Julia (het oostenrijkse meisje) en Willem duren tot en met morgen. Ik ben benieuwd of ik vrijdag dan weer andere mensen krijg om les aan te geven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl