Weer een nieuw klasje

2 januari 2012 - Flachau, Oostenrijk

Zondag was er weer een groepsindeling. Ik sta deze week op de kinderweide. Gisterochtend stonden er ongeveer 20 kinderen voor mijn neus, waarvan minstens de helft aan het huilen was. Ik dacht meteen: nou, dat begint al lekker. Gelukkig hield dat op een gegeven moment wel op en konden de kinderen zich concentreren op het skiën. Uiteindelijk waren de groepen verdeeld en had ik samen met een andere skilerares 12 kinderen.

Vandaag kwamen er weer allemaal nieuwe kinderen bij, dus er werd opnieuw een groepsindeling gemaakt. Nu heb ik een groep in mijn eentje. Zes Nederlandse en vier Oostenrijkse kinderen. In totaal dus 10. De jongste is 3,5 jaar en de oudste 7 jaar. Gelukkig ging het vandaag wel goed met alle kinderen. Ik heb ook een Oostenrijkse tweeling in mijn klas; twee meisjes van 4 jaar. Ze hebben dezelfde ski's, schoenen, skibroek, jas, skibril en helm. Het is maar goed dat ze een button op hebben met hun naam erop, want ik zie het verschil echt niet!! Haha.

Ik heb de kinderen uit mijn klasje vandaag geleerd te remmen. Dat gaat bij de meesten al best wel goed. Aan het eind van de dag zijn we met de hele groep in een treintje naar beneden gegaan. Toen we beneden waren vielen er wel een paar om, maar ze vonden het allemaal wel erg leuk! Morgen maar kijken of ik ze kan leren bochtjes te maken.

1. Bas:
    2 januari 2012
    Haha. Heb jij gelukkig geen ervaring mee met dat op je zus lijken. Have fun!!