Paragliden!

28 maart 2012 - Flachau, Oostenrijk

Vandaag heb ik een tandemvlucht paragliden gemaakt met Joakim! Het was echt een super leuke ervaring!!!
Vanmiddag na het lesgeven zijn we meteen met de auto naar Wagrain gereden. Daar zijn we omhoog gegaan met de Flying Mozart (gondel) om vanaf daar op te stijgen met het paragliden.

Het opstijgen ging echt heel snel. Er stond iets meer wind dan de keer dat Leonie 'gevlogen' heeft. We zijn gestegen van 1850 meter naar 2300 meter. Na een kwartier vliegen, begon ik me een beetje duizelig te voelen. Dat kan komen door het snelle stijgen, of door de hoogte. We zijn daarna bijna alleen maar rechtdoor gevlogen en langzaam gedaald. Toen ging het gelukkig alweer wat beter met me.

In totaal zijn we 46 minuten in de lucht geweest. Daarna gingen we landen in een weiland, vlakbij het dalstation van de gondel. Vlak voor dat weiland moesten we nog een weggetje oversteken. We vlogen al best wel laag, en toen kwam er een bus aan op dat weggetje! Gelukkig ging het net goed en vlogen we achter de bus langs, om vervolgens te landen in het weiland!! De bus konden we niet aan zien komen, omdat er links van ons bomen stonden. Best wel gevaarlijk dus! Van het opstijgen, het vliegen en het landen staan filmpjes en foto's op mijn reislogger.