1e dag skiles geven

18 december 2011 - Flachau, Oostenrijk

Vandaag kreeg ik mijn eerste groep om skiles aan te geven. Ik heb vier kinderen in mijn groep, allemaal meisjes. Drie van 9 jaar en één van 11 jaar oud. Twee meisjes komen uit Tsjechië, één meisje uit Engeland en één meisje uit Nederland. De les geef ik in het Engels, want de twee meisjes uit Tsjechië spreken prima Engels. Daarna leg ik het nog een keer uit, maar dan in het Nederlands.

We zijn vandaag meteen al de piste op geweest, want het zijn lichtgevorderden kinderen. Tussen de middag heb ik samen met mijn groep gegeten. Vandaag stond eerst frittatensuppe op het menu, en daarna kregen we allemaal schnitzel met patat. Ik kreeg er zelfs nog een salade bij. En dat allemaal voor niks! Als je met een groep daar komt eten, eet je als skileraar gratis. Als je zonder groep komt, kan je ook een 'skileraarmenu' krijgen, dan betaal je 5 euro.

's Middags ben ik met de kinderen door de tiefschnee geskied. Dat wilden ze graag, dus dat hebben we gedaan. Ze gingen één voor één onderuit, maar ze hebben wel erg gelachen! Ze zeiden dat ze mij de leukste skilerares vinden die ze ooit gehad hebben. Dat is natuurlijk hartstikke leuk om te horen! Zeker omdat dit nog maar mijn eerste groep is!

Deze hele week geef ik les op de berg. Twee meisjes uit mijn groep hebben 3 dagen les, één 5 dagen en één 6 dagen. Morgen krijg ik er waarschijnlijk nog een Nederlands jongetje bij.
Aan het eind van de week heb ik dus nog maar weinig kinderen over, maar misschien worden er dan twee groepen samengevoegd. Vandaag was in ieder geval een leuke dag! Hopen dat het de rest van de week zo gezellig blijft met mijn groepje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erwin en Tessa:
    23 december 2011
    Ik zag bij Leonie dat jullie de kerstdagen gezellig aan de muur hebben hangen! Heel veel plezier de komende dagen met pap en mama en Huub en Marianne!

XXX