Lehrauftritt

2 december 2011 - Kaprun, Oostenrijk

Vandaag was een spannende dag! Ik had mijn Lehrauftritt (les geven). Ik moest lesgeven in Carven Grundstufe. Dat houdt in: van het skiën in pflug naar parallel skiën. Best wel moeilijk, maar gelukkig ging het heel goed! De les moet je in het Duits geven. Als dat goed gaat, vraagt de leraar of je verder wil gaan in het Engels. Bij mij ging het Duits goed, dus ik moest in het Engels verder gaan. Dat is wel even omschakelen, maar dat ging gelukkig ook wel goed!
Na de Lehrauftritt kreeg ik nog vier vragen in het Duits over alle oefeningen die we tijdens de praktijklessen gedaan hadden. Gelukkig wist ik alle antwoorden. Daarna heeft Dion (de leraar) me gefeliciteerd!! Dus dat heb ik ieder geval goed afgesloten!!

Vanavond hebben we de eerste theorietoets. Zo meteen nog even de theorie doornemen, en dan moet het wel goedkomen.  Morgenavond is dan het tweede deel van de theorietoets, en zondag hebben we de drie 'praktijktoetsen'. Dus nog wat spannende dagen in het vooruitzicht!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma en Opa:
    3 december 2011
    Marielle,van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Je hebt al les gegeven in het duitsen en in het engels,knap hoor.De resultaten zijn goed lees ik .
    Jullie worden flink op de proef gesteld,het is een pittige cursus.
    Marielle maak er een mooie dag van
    Veel liefs Oma en Opa
  2. Erwin en Tessa:
    Hoi Marielle,

Van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag!En wat een super resultaten heb je behaald, heel erg knap hoor!Heel veel succes morgen, we zullen voor je duimen! Maar het gaat je zeker lukken, dat voelen we gewoon....
    Hoop dat je vanavond nog even tot rust kunt komen en een borrel kunt drinken op je verjaardag, wij gaan dat zeker doen!!!

Heel veel liefs en dikke kus Erwin, Tessa en Mara
    XXXX
  3. Marianne:
    Hoi Mariëlle,

Gratuliere! Dat schreef ik gisteren ook al, maar mijn reactie is kennelijk de weg kwijtgeraakt naar Kaprun. Zeker met die helikopter meegegaan die ik op de piste zag staan .....
    Even opnieuw beginnen dus. Dat je de les in het Duits en het Engels mocht gegeven verbaast me niet. Jammer dat er in Oostenrijk geen les in het Frans wordt gegeven, dan kon je die aantekening er ook nog bij halen.
    Leuk om te lezen hoe de lessen worden opgebouwd. Ik dacht namelijk dat skiën in pflug inmiddels achterhaald was. We kunnen nog veel van jullie leren als we in Oostenrijk zijn.

Groeten Marianne