Alweer 5 dagen op de piste

30 november 2011 - Kaprun, Oostenrijk

De cursus is alweer 5 dagen bezig. De tijd gaat snel als je het zo druk hebt!
Zondag hebben we allemaal oefeningen gedaan die je zou doen met een groep beginnende volwassenen. Eerst weer wennen aan de ski's en oefeningen op de plaats doen, dan weer schuss en pflug, en bochten maken in pflug. Eigenlijk hetzelfde als bij de Kinderskiunterricht. De theorieles van gisteren ging over Lawinenkunde.

Maandag hebben we hele korte bochten in parallel gemaakt (iets wat een skileraar moet kunnen). Ging erg goed. Ook moesten we de Alpines Fahrverhalten doen, dat is de juiste ski-houding. Best nog wel moeilijk! Je moet op zoveel dingen letten!
‘s Middags hadden we theorieles over Unterrichtslehre en Bewegungslehre. ‘s Avonds hebben we het tweede deel van Lawinenkunde gehad. Best wel interessant.
De theorie is wel erg veel. Er komt veel op je af, maar bij veel dingen is het ook gewoon logisch nadenken. Elke avond neem ik de theorie door met Leonie en onze kamergenote Cecile. Volgens mij zijn we één van de weinigen die dat doen. Veel mensen vinden het belangrijker om te feesten.

Dinsdag hebben we oefeningen gedaan voor het parallel skiën, zoals eerst in pflug en dan je bergski bijzetten. Ging goed.
’s Avonds hadden we een medailleceremonie die we moesten nabootsen met alle groepen. Onze groep moest een powerpointpresentatie maken van allerlei foto’s die gemaakt zijn tijdens de praktijklessen. Andere groepen moesten de ‘show’ aan elkaar praten, medailles maken, enz. Hierna zijn we met z’n allen naar Kitsch & Bitter gegaan, de plaatselijke bar. Was erg gezellig!

Vandaag hebben we geoefend voor de test die we zondag moeten doen. We moesten in pflug skiën en dan je ski bijzetten (parallel dus) en we moesten korte bochten in parallel skiën. Gelukkig ging het goed!
De theorie van vandaag ging over unterrichts- en bewegungslehre. ’s Avonds hadden we berufskunde, maar dat duurde gelukkig maar 45 minuten!

Morgen ga ik oefenen met het lesgeven. Dan moet ik aan ons eigen groepje lesgeven in een bepaald onderdeel in het Duits/Oostenrijks, bijvoorbeeld schuss fahren of pflug fahren met kinderen of volwassenen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

1. Erwin en Tessa:
    1 december 2011
    Hoi Marielle,

Wat leuk om weer een verslag van je te lezen! Las al bij Leonie dat jullie een paar dagen geen internet hadden. We kijken namelijk iedere dag of er al weer iets nieuws op jullie blog staat. Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en leert!! Het is volgens mij wel heel erg veel allemaal. Heel goed van jullie ook dat jullie 's avonds met Cecile samen de theorie doornemen, feesten kan nog lang genoeg, hahaha....leuke foto ook zo op jullie kamer!! Ik kan me voorstellen dat het ook vermoeiende dagen zijn! Hoe is het lesgeven vandaag gegaan? Zal je vast heel goed zijn afgegaan.... ik heb vandaag een telefoontje gekregen betreffende mijn operatie ik word 18 januari geholpen!
    Nou meid heel veel succes verder, en veel plezier met elkaar!
    Dikke kus van ons xxx