Laatste dagen van de cursus

4 december 2011 - Kaprun, Oostenrijk

Vrijdagavond was de eerste theorietoets met zes verschillende thema's. Als de leraren alles nagekeken hadden, werd er een lijst opgehangen met de namen van de mensen die een herkansing moesten doen. Daar stond mijn naam gelukkig niet bij!! De tweede theorietoets was gisteravond en had nog drie thema's. Ook deze toets heb ik gehaald!!! In beide theorietoetsen heb ik maar 1 foutje gemaakt!! Bij 8 van de 9 onderdelen had ik: 'sehr gut'!!!

Vandaag was heel spannend want we moesten 'afskiën' in pflug fahren, carven grundstufen (van pflug naar parallel skiën) en kurze radien (korte bochten). Om 12 uur waren alle 88 deelnemers geweest. Om 14.00 uur zou bekend gemaakt worden wie geslaagd was, en wie niet. In plaats van 14.00 uur werd het 15.30 uur, zonder dat ons verteld was dat het zo zou uitlopen! Hebben we dus anderhalf uur in spanning gezeten!!

Voor elk onderdeel van het afskiën kreeg je punten (1 t/m 5). 1 is het best en 5 het slechtst. Je mocht maximaal één 5 hebben, en dan ben je geslaagd. De uitslag werd voorgelezen op alfabetische volgorde. De man die het voorlas had aan het begin al gezegd dat veel mensen een bepaald onderdeel moesten herkansen. Toen kwam mijn naam; punten: 4, 5, 4. Niet zulke goeie cijfers dus, maar gelukkig wel gehaald!!!! Daar mag ik ook wel heeeel blij mee zijn, want 70% van de deelnemers moest iets herkansen (één van de 3 ski-onderdelen, of de duitse taal). Ik zit gelukkig bij de 30% die het wel gehaald heeft!!

Morgenochtend gaan we de auto inpakken, en daarna naar Flachau. Ik ben heel benieuwd naar ons appartement daar! En als het goed is komt er sneeuw aan, dus dat is allemaal goed nieuws!!

1. Nicoline en Michel Kok:
    4 december 2011
    Toll!!!!!!!!!!!!1 Gratuliere,

XXX Papa en Mama
  2. Erwin en Tessa:
    4 december 2011
    Van harte!!!!!! Super gedaan hoor! En nu op naar Flachau......
    Dit heb je in ieder geval gehad, lekker hoor!!

XXX Erwin, Tessa en Mara
  3. Bas:
    5 december 2011
    Heel goed gedaan. Geen vertraging door een her. Ik zeg inpakken en wegwezen naar flachau. Natuurlijk ook gefeliciteerd!!
  4. Rint en Annemiek:
    6 december 2011
    Geweldig nieuws! Gefeliciteerd.

Groetjes en succes!

Rint en Annemiek
  5. Oma en Opa:
    11 december 2011
    Mooi Marielle.Nu het geleerde in praktijk brengen.

Oma/Opa