Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw!

9 januari 2012 - Flachau, Oostenrijk

De laatste 4 dagen is hier ontzettend veel sneeuw gevallen! Er ligt ongeveer een meter nieuwe sneeuw. Elke ochtend als we naar de skischool willen gaan, moeten we eerst onze auto uitgraven, omdat er elke dag zo veel sneeuw valt! De voorspelling is dat het morgen ook nog sneeuwt. Woensdag en donderdag gaat als het goed is het zonnetje weer eens schijnen en dan wordt er voor vrijdag opnieuw sneeuw voorspeld.

Deze week zijn er heel veel russen, kroaten, slovenen, polen, enz. Vandaag moest ik lesgeven aan drie kinderen: één uit servië en de andere twee komen ook ergens uit Oost-Europa. Het lesgeven aan die kinderen is ontzettend saai. Ik versta die kinderen niet en die kinderen verstaan mij niet, aangezien ze totaal geen engels of duits spreken! Als ik een oefening met ze wil doen, dan doe ik zelf die oefening gewoon en dan doen die kinderen het vanzelf wel na. Morgen moet ik weer lesgeven aan dezelfde kinderen.

Nu de kerstvakantie in Nederland voorbij is, is het hier in Flachau ook een stuk rustiger. Er zijn nu in totaal ongeveer 15 kinderen, terwijl er in de vakantie 250 kinderen waren. Dat scheelt nogal!

Hopelijk kan ik volgende week weer lesgeven aan mensen die wel engels, duits of nederlands spreken! Dan kan ik tenminste makkelijk communiceren met die mensen, want russisch, kroatisch of pools begrijp ik echt helemaal niks van!